fredag 13 januari 2012

Sista kvartalet: Det när jag hittade en Snus

Här är det tredje och sista kvartalet och återblicken för 2011. Den första delen är här och den andra finner du här.


September:
Den fjärde september åkte jag ensam till New York. Det var första gången jag var i USA och jag var där på jobbuppdrag. Det blev totalt 12 dagar i jättestaden där jag skildrade 10-årsdagen av terrorattackerna. Jag mötte folk som undvikit Ground zero sedan 2001. Jag pratade med folk som såg när planen kraschade och jag såg folk som grät när de gång på gång upptäcker att tornen inte längre står kvar. Jag fick möjlighet att vandra längs New Yorks gator och jag vill hemskt gärna åka tillbaka.
Här och här och här kan du läsa några artiklar.
Minnesdagen 11 september. Flera hundratusen hedrade de som omkom i attackerna.
One trade tower som står på samma plats som Twin towers en gång gjorde.

Manhattan.
En av alla dessa skyskrapor

Oktober:Det var fortfarande varmt när jag åkte hem till Öland för en helgs skördefest. Vi gick i t-shirt och det kändes väldigt konstigt att provsmaka glögg och prata om skördefester när temperaturen gick mot 23 plusgrader. Min bror, hans flickvän och min moster var också gäster och vi fick en superhelg tillsammans.
Hemma i de mer norra delarna av landet väntade Snus. En helt fantastisk person som jag första gången träffade i juni och som undan för undan tog över hela min tankeverksamhet . Jag berättade inte för en enda skäl för jag behövde massor av tid att tänka efter vad jag egentligen ville.



En farlig pumpahund på Ölands skördefest 
November: 
Det började bli kallare ute det gillade jag inte alls. I början av månaden tränade jag på en capoeriarörelse som gjorde att en disk i nacken brast. Det gjorde vansinnigt ont och jag blev helt vimmelkantig av tabletter och smärta. Någon vecka senare åkte jag på världens magsjuka och var dryga timmen från vätskedropp. Det tog på krafterna men jag blev snart bättre. Mycket tack vare att Snus tog hand om mig på allra bästa sätt. Vi umgicks allt mer och mer, en sådan fantastisk känsla att komma någon annan såpass nära! :)

Det här med att ha ont är verkligen inte min grej.

December:
Julmånaden gick i ett flygande fläng. Det blev en hel del träning och jag såg våldsamt fram mot julen. Intill det sista var det osäkert om jag ens skulle hem. Men någon vecka före jul berättade syster yster att de skulle till till Smålands  mörka skogar. Glädje! Väl där myste vi på äkta familjevis och jag hade lilla Easter i famnen så mycket som möjligt. Mosters älskling!
Nyår spenderades med snygga capoeiristas och det var en jättehärlig tillställning. Det gamla året avslutades och det nya inleddes på det mest perfekta sättet. Och jag insåg att jag var lycklig, precis som det livet var just här och nu.

Julen är här. Och Easter älskade att leka med (plast)granen. 

Inga kommentarer: