tisdag 3 januari 2012

Liten årskrönika- de första månaderna

God fortsättning, vänner!
Nu är det väl dags att sammanfatta det som har varit. Jag tänkte dela in det kvartalsmässigt, mest för er skull så ni orkar läsa det jag plitar ner. :)

okej.
Vi börjar från början tycker jag. Och vi tar det månadsvis (Jag menar, varför krångla mer än nödvändigt)
Så.
Är ni redo?

Januari:
Det var en smällkall vinter med mängder av snö och tonvis med minusgrader. Minns när det var minus 13 i Stockholm och jag anade att det kunde vara aningen kallare i Uppsala. Det var det. Minus 27 närmare bestämt. Men det var även blidväder och jag begav mig ut i skidspåret. Väl där insåg jag att det inte går att vila sig i form, åtminstone inte i skid-åkar-form. Jag såg fortfarande ut som en blandning av sprattelgubbe och lealös docka. Nåja. Det gick ju framåt och jag blev varm.
Dessutom fyllde jag år i slutet av januari. Sista året som 20-någonting och jag påbörjade något som mest kan liknas vid 30-årskris. Flera gånger har jag tänkt att det är bra tur att jag i alla fall ser fem år yngre ut än vad jag egentligen är. 
Som vanligt var jag på Nike convention (som för året bytt namn till Nike blast) Det var uberskoj med massor av fantastiska människor och träningstillfällen.
Varm och go efter nån timma i spåret.

.....

Februari:Vid det här laget var jag vansinnigt trött på snön och kylan. Jag räknade ner dagarna till sista mars och längtade mig vansinnig efter våren. Men ännu mer längtade jag efter mosters älskling, min systers bebis som var beräknad till mitten av mars. Jag såg till att klappa riktigt mycket på magen. Jag pussade på den och pratade med den och gjorde nog allt jag kunde för att bebisen skulle känna igen mig när h*n väl anlände.
För att ha annat än liten älskling att tänka på, ägnade jag oändliga timmar åt att zumba. Min goda vän Felicia är instruktör och drog med både mig och vår kompis Daniel på diverse äventyr. Jag utgjorde en hängiven fanclub och kunde avverka tre zumbaklasser på en kväll.
Efter tre timmars zumba blir man ganska trött.

.....
Mars:
Mosters älskling ville verkligen inte komma. Dagarna gick men ingen liten bedårande bebis visade sig. Så. Tillsist. Nio dagar efter beräknad tid föddes äntligen lilla Easter. Namnet är en ordlek mellan hennes riktiga namn och det faktum att hon är född i påsktider. Ett par dagar efter födelsen traskade jag upp till förlossningen och beskådade det lilla underverket. Det var i sanningens namn det finaste jag någonsin sett, en alldeles perfekt liten varelse som knep mosters hjärta från första stund.

Liten, liten Easter. 

.....
April:
Träning är roligt och det blir ännu roligare tillsammans med andra. I april var det dags för Blogger boot camp, BBC. Jag hakade på och försökte vinna såväl armhävningstävling som jägarvilan.
Men allt var inte soligt och glatt. Min arbetsplats gick igenom enorma förändringar som var oerhört jobbiga. Det hade småskakat sedan sen höst men när min chef och goda vän helt oväntat och plötsligt blev uppsagd, rämnade en del av världen. Vi fick ett helt nytt ledarskap, det ställdes andra krav på oss som anställda och flera slutade i ren protest. Det var rejält tufft, jag kände mig både ledsen och förvirrad och tog beslutet att låta en pausfågel ta över bloggen ett tag. 

BBC under något av alla passen. Foto: Jane Nilsson




Inga kommentarer: