tisdag 3 januari 2012

Andra kvartalet- det när jag inte bloggade


Det här är en del av min årskrönika. Jag har delat in den kvartalsvis för att ni ska orka läsa. Den första delen hittar ni här.
Nog med prat.
Nu kör vi hårt med kvartal numero dos. De månader jag inte bloggade.


Maj

I maj hade det äntligen blivit lite varmt och jag njöt för fullt. En kväll gjorde jag ett rep om några som åker motorcykel varje vecka. Det var helt fantastiskt att sitta på bönpallen och susa fram längs vägarna utanför Stockholm. Jag längtade dock väldigt mycket efter sommaren och efter att vara ledig några veckor. Det var fortfarande tryckt stämning på jobbet och ingen verkade må speciellt bra. Jag var väldigt glad över vänner och familj som fanns i min närhet. Blåa faran krånglade en hel del, men jag lärde mig snart hur man trixar och fixar och att själv är bäste dräng.

När Blåa faran krånglar man den. Såklart.

....
Juni
Sommaren var på gång och värmen med den. Jag tränade på och höll igång med zumba, styrketräning och capoeira. En kväll i början av månaden fick jag vara med och modella för ett danscenter i stan. Även om jag dansar som en kratta syns det ju inte på bilderna... Haha.
På jobbet talades det om ekonomiska problem och  två dagar före midsommarafton kom beskedet att jag skulle tömma mitt skrivbord på jobbet lagom tills den första augusti. Jag blev så klart ledsen och trots alla förändringar som skett, trodde jag nog att vi skulle ta oss i hamn. Nu skulle det bli utan mig.
Man blir snygg av zumba :)
....

Juli
Några dagar in i juli lämnade jag kaoset i Sverige och åkte till Lissabon i Portugal. Där väntade en veckas träningsläger med capoeira. Det skulle bli två träningspass om dagen á tre timmar vardera. Dessutom gjorde vi street-rodas (uppvisning på gatan) solade på stranden, shoppade och lärde känna otroligt trevliga människor. Min vana trogen gjorde jag mig illa... Landade fel i en bakåtvolt och stukade foten. Jag vilade en dag från träning, lindade den hårt och körde ändå. Visst gjorde det ont men jag var där för att träna. På väg hem mellanlandade vi i Paris, åkte in till stan några timmar och flög sedan hem till Sverige igen. Jag var tre dagar hos mamma och pappa på Öland och återvände sedan till Stockholm. 
Street-roda på strandpromenaden. Vi fick stor publik och folk applåderade.
Vi tränade akrobatik mellan palmerna, passade en liten pojk och lindade stukade fötter. Ja, och hade riktigt skoj under en hel vecka.

....
Augusti
Sommarens sista månad kom och jag fick veta att jag kunde stanna åtminstone året ut på jobbet. Läget hade förbättrats något och det var inte möjligt att klara produktionen utan min insats.
Träningsmässigt körde vi mängder med rodas i Uppsala, både i stadsparken och utanför stationen för att visa upp att vi finns. Det var fantastiskt att kunna träna så mycket capoeira under sommaren och jag upptäckte att gänget i klubben var rent av fantastiska. Det blev mycket prat, skratt och delade historier när vi efter avslutad träning gick in på en pub eller matställe för att njuta av sommarkvällarna.
Utanför stationen i Uppsala.


Inga kommentarer: