fredag 13 januari 2012

Kom och säg hej!

I går kväll var det äntligen dags årets första capoeiraträning. Mina kinkiga fötter protesterade i vanlig ordning och ställde till med blodkalas. Fast efter drygt ett och ett halvt år med barfotaträning börjar jag vänja mig. Jag menar, ett par blodblåsor har aldrig dödat någon. Det gör bara himla ont.

Vi går härifrån till evigheten... 
Det blev en fantastisk träning med många sparkar, flåsiga sekvenser och flera skratt. Härligt att äntligen vara på banan igen och känna att kroppen samarbetar. Det blev dock inga akrobatiska äventyr på huvudet eller nacken. Jag må bara envis men sällan dumdristig. I alla fall inte så ofta. Åtminstone om man frågar mig...

För er som (fortfarande) är sugna på att komma och kolla på hur capo ser ut IRL, finns det en strålande möjlighet på söndag. Mellan klockan 16.00 och 18.00 har vi öppet hus i  Uppsala DanceCenters lokaler bakom missionskyrkan.
Här finns kartan :)
Se så, kom och säg hej till mig!

2 kommentarer:

Suzan sa...

Hejjar härifrån ist! Kram!

Ruth sa...

suzan: det blir nästan lika bra! :) (besök vår systergrupp som huserar i malmö. bra folk där med!)