fredag 13 januari 2012

Fredagen den 13:e

En mössa är bra att ha, speciellt när snön viner runt skulten.
Jag blev bjuden på lunch idag hos coolaste Marie. Hon bor runt åtta minuter från jobbet och jag kastade mig upp på cykeln. Under tiden snöade det rejält och det betyder att alla isfläckar på ett mycket listigt sätt göms. Ett tag kände jag mig Evel Knievel på min Blåa fara. Än for jag dit och än for jag dit och än for jag nästan ner i diket.
Huvaligen.
Lunchen var mucho god och tiden gick i vanlig ordning alldeles, alldeles för fort. På vägen tillbaka följde jag mina egna däckspår och blev på så sätt förvarnad om isgator och halkiga områden. Alldeles helskinnad kom jag tillbaka till jobbet. Tur det, det är trots allt fredagen den 13:e.

Alltså, här skulle jag inte ha cyklat. Solid is hela vägen ner till Kina. Minst. 

Inga kommentarer: