fredag 24 januari 2014

Tålamod och annat tjafs


Vi skruvar ihop stolar hemma hos oss just nu. Det tär på tålamodet... Minst sagt. Jag hade ägnat mig helhjärtat nästan en halvtimma åt en stol igår kväll. Måttade, skruvade, passade ihop delar och allt sånt man gör. Och när den ÄNTLIGEN var klar (efter ett tjog incidenter med sneda skruvar och dålig bits på skrivdragaren) Ja, då var den skev.
Holy mother of God!
Hade inte Lisan varit där och hejdat mig skulle jag ha kastat ut den genom fönstret, bränt upp skiten och grävt ner resterna bakom buskarna.

Så.
I kväll fortsätter skruvförbandet. Nu med hjälpt utifrån. Jag inser att jag gör mig absolut bäst på ett par armlängder avstånd från de omonterade möblerna... Det här med tålamod och annat tjafs. Ja, ni vet hur det är. I stället bakar och fejar jag inför vår inflyttningsfest i kombo min fölsedagsfest. I dagarna två har vi öppet hur och kommer att bjussa på hur många snajdiga rätter som helst.

Jo. Ja.
Råkade fylla år igår.
I år igen.
Märkligt det där att den där dagen återkommer hela tiden. Fast nu för tiden känns det bättre. Jag gillar det här med att få mer erfarenhet, riktar in mig på det! Blev i alla fall firad så det stod härliga till med hotellfrukost på Radisson. På kvällen efter jobbet bjöd Lisan på fancy restaurang och allt var liksom så perfekt.Och i helgen kommer flera av våra vänner, både från Stockholm och Uppsala både för att fira mig och vår fina, fina lägenhet. Det är så man känner sig lycklig! :)



Frukostmatsalen på Radisson. Oh, sånna fantastiska lampor!

Inga kommentarer: