torsdag 5 december 2013

Var sak på sin plats

Nu har alla prylar, lådor och ikeapåsar hamnat i vår nya lägenhet. Jisses, trodde väl aldrig att vi hade SÅ mycket grejer. Men är det inte alltid så att man underskattar volymen i förråd och dylikt?

Strax innan två drog jag igång med att lyfta lådor till lastbilen. Statoil påstod att jag hyrde en mellanstor variant. Jag hävdar att den är nära släkt med monstertruck... Jesus Christ superstar! Jag hämtade den vid ovan nämda mack och körde hem den. I'm telling you; det var väldigt långa 400 meter.
Tack vara våra flytthjältar till vänner var hela kalaset klart på en cirkus fem timmar.  Se där!  Hur smidigt som helst! 

Very well. Nu är vi på plats och det är bara att få var sak på sin plats. Eller. Bara och bara var väl att ta i. Det kommer i varje fall att bli skoj att se det färdiga resultatet! Bilder kommer så snabbt internet har kickat igång. (Det vill säga när leverantören kopplat på linan och jag införskaffat en router)
Fram tills dess, vi ses via mobilinlägg.

Inga kommentarer: