torsdag 12 december 2013

Bättre och bättre

Nu sitter jag bland flyttkartonger, klädpåsar och diverse kablar De sistnämnda tillhör vår nya router som är ett måste för att få kontakt med det almighty internet. My God (om vi ska fortsätta att prata om allsmäktighet) vad det var knepigt! När jag hade min förra trådlösa router behövdes det att A) koppla in i väggen B) trycka på on-knappen. C) knappa in valfri web-adress.

Men här skulle minsann första kabeln sättas i ett visst uttag, plockas ur för att placeras i ett annat uttag. Rota fram kabel numero två (ur en låda någonstans där vi  bara hade en vag aning var den kunde finnas. Bara det momentet tog runt en halvtimma) och trycka in i ytterligare ett uttag. In på websidor, dra ut sladdar, in på annan sida, dra med våld ur kabeln and so on tills jag hotade att slänga ur både dator och router genom fönstret. Det hade väl knappast gjort någon större skada. Jag menar, bor man på nedre botten (med en helt fab uteplats...) så blir fallet inte så våldsamt. Men det verkade funka! Nästa gång vi kopplade om allt och printade in lösenord efter lösenord; voila- det funkade! Leve hot! ;)

Nu sitter jag hur nöjd som helst med ryggen mot en stor kartong och njuter av att för första gången på en vecka surfa trådlöst. Och det mina vänner, det är nästan mer värt än att jag har en Celsius i kylskåpet. Fast tillsammans med wifi blir den ju ännu bättre. Speciellt som att vi nu ska kolla förra avsnittet av Homeland. Den här gången ska det enligt säkra källor vara ruskigt spännande. Woho, det blir bara bättre och bättre! 


Lisan i full action för att få igång även sin dator. Svettish!

Inga kommentarer: