söndag 3 november 2013

Underbara unge!

Det blev ingen gymträning för min del under helgen. I stället har jag jagat, lekt och busat med en liten tjej på cirkus två och ett halvt. Det är min systers lilla flicka Easter (Jag får inte skriva hennes riktiga namn på bloggen. Men det är en twist på hennes riktiga namn och en blinkning till att hon fyller år under påsken).
I alla fall.
Nu pratar hon i hela meningar och berättade för alla på förskolan att hennes moostej skulle komma och hämta henne. 



I lördags flätade jag mitt hår. Inte ville Easter vara sämre och mer eller mindre krävde att även hon skulle få flätoj i håjet. Det skulle vara två stycken- precis som Pippi och hennes favoritdocka Molly. Hon satt stilla under flera minuter med en högst koncentrerad min. Och i flera timmar efteråt fick både jag och hennes ömma moder kontrollera att de satt kvar. Att snoddarna sen föll av i lekparken är sekundärt. Jag menar; vilken unge bryr sig egentligen om ett par flätor när en lekplats ska gås igenom. Gungorna gungar ju knappast sig själva, om man uttrycker sig så. :)

Inga kommentarer: