fredag 8 november 2013

Regnfulla dagar eller ljusa stunder

Jag hittade en vattenpöl där träden speglades i ytan. Fint!
I dag är det en typisk novemberdag. Himlen är stalin-grå och knappt ens en gnutta solljus träffar marken. Det är väl så det ska vara, inte sant? Det är trots allt november- den mest mörka av alla höstmånader. Men då gäller att faktiskt fylla den med saker som är ljusa, roliga och som man blir glad av.

Jag började till exempel den här dagen i gymmet. Hur jag än mår innan jag kliver in genom dörren blir det alltid bättre där. Trött, stressad eller tokglad- jag blir alltid bättre till mods efter en timma bland maskiner, stänger och viktplattor.

Under det här passet ägnades tiden åt att stärka upp min framsida. Jag är märkligt nog mer än dubbelt så stark i baksida lår och rumpa än i framsida lår och höftböjare. Det är med andra ord helknasigt och något som måste rättas till.I dag togs ännu ett steg på vägen och under PT-Andreas övervakande blev det bland annat smala benböj, benspark och benpressar där fötterna sitter tätt ihop. Svinjobbigt, skoj och utmanande. Det är precis så jag vill ha det. Det dröjer(förmodligen) inte jättelänge förrän jag kan utföra en korrekt knäböj med total kontroll i hela rörelsen.

Fram tills dess fortsätter jag att bomba mig själv med roliga saker, endorfinstinna träningspass och betydelsefulla möten med vänner, bekanta och familj. För det är det som kan avgöra om november blir regntung och dyster eller sprudlande och meningsfull. Men hur man än känner inför regn och mörker- det blir bättre! Snart är december här. Ni vet, den där månaden där snö, ljusslingor och fest står i fokus. :)

Grått vatten och gröna grästussar. Färger, vilket som!

Inga kommentarer: