tisdag 26 november 2013

Hallå eller adjöss

Morgontrött men med glädje både inuti och utanpå.

Hallå hörrni! Tänk att det redan är tisdag. Hur fort går inte tiden, egentligen? Jag slås med ojämna mellanrum av att det går så himla fort. Det känns som om jag i förra veckan traskade runt i shorts och linne och var solbränd. Men när jag tänker efter är det trots allt tre månader sedan. Och det känns som om jag förra året gick på gymnasiet, hängde med kompisarna efter skolan och var i full färd med att planera helgen. Så inser jag till min förskräckelse att det är tolv år sedan jag tog studenten... Sweet Jesus!

Jaja.
Tiden verkar inte ha så mycket bättre för sig än att gå. Då får man ta vara på den. Det gjorde jag till exempel imorse med en kort, kort runda. Det var minus sju grader, solen hade ännu inte orkat släpa sig över horisonten och för första gången i år fick jag en rejäl känsla av vinter. I luften vädrade jag rostat kaffe från kaffefabriken som ligger mitt i stan. Så mysigt! Var nästan tvungen att passera Pressbyrån för att få en aning av nygräddade bullar. Finns det någon härligare doft än just kaffe och nybakat? :) Det gick lätt och ledigt, flåsade lagom mycket och fick till en adrenalinrunda av det bästa slaget. Jag älskar den känslan!

Hemma igen serverades ungefär världens godaste omelett och jag kände mig med ens som världens lyckligaste. Om en vecka flyttar vi. Och imorgon får jag förmodligen veta om jag fortfarande är med i matchen angående det nya jobbet. Hepp, hepp. Hallå eller adjöss, liksom. På båda planen.

Men nu är det återigen dags för capoeira. Vår mestre, huvudtränare, är tillbaka från Portugal och tränar oss ikväll. Skoj, skoj så det står härliga till!

Slottet, stationen och Uppsala. 

2 kommentarer:

Johanna sa...

Håller tummarna för hallå!

Ruth sa...

Tack för tummen, det lönade sig!