tisdag 19 november 2013

Ass to the grass

Jag gillar skarpt mina träningstimmar med PT-Andreas. Det är SÅ värt pengarna jag måste hosta upp för att få tillgång till hans tjänster. Det ger en himla svush att en expert ser vad jag behöver för att nå mina mål. Och det är en enorm hjälp att han hänger med i gymmet, kollar att jag utför övningarna rätt och riktigt.
Ännu ett enormt plus är att han bland annat har knäckt gåtan till varför jag aldrig har kunnat göra en ordentlig knäböj med ass to the grass. (Sjukt svag framsida kontra en stark baksida. Hej obalans!) Han har febrilt jobbat på övningar som A) stärker framsidan B) Får mig mer böjvänlig C) Inte hejdar baksidans utveckling.

Så.
I går var det dags för ett sjuhelsikes pass. Benböj med assistans, marklyft, utfallsgång och en freakin´ magövning på boll. Om den sistnämnda inte är effektiv, ja då vet jag inte vad som är det. Svär på allt- jag var tre sekunder från att presentera min lunch på mattan framför mig. Sweet lord Jesus... Det konstigaste är att jag gillade den. Snacka om att vara  masochist! :)

Very well. Nu är det dags att göra lite nytta här hemma. Tvätten vandrar knappast iväg till tvättstugan och sköter sig själv. Och jag måste ju ta fram snyggkläder till både min favorittjej och mig själv inför kvällens bravader på Operan.

Halvkass balans efter benpass. Men det är okej.

Inga kommentarer: