onsdag 30 oktober 2013

Kul att träna tillsammans!

Runt fyratiden i eftermiddags ringde Lisa och undrade om jag ville hänga med till gymmet. Och det var väl tur det. Jag var galet trött och hade helt ärligt övervägt huruvida det skulle bli någon träning eller inte. Men när nån så snällt erbjuder sig att vara sällskapsdam, då får man helt enkelt inte neka. (Ty så säger lagen.)

Hon fick bestämma vilken kroppsdel som skulle få sig en omgång och jag valde övningar. Under en timma manglades magen på alla möjliga och omöjliga sätt. Jag visade mina favvisar och Lisa kunde inte annat än hänga på. Vi gjorde bland annat raka och sneda crunch, några omgångar av fällknivar, plankor av diverse slag och ryska twistar. Den sista är förövrigt kung bland övningar som tränar de sneda bukmusklerna.

Och mitt bland allt allvar och fniss kom jag på det braiga med att träna tillsammans. Det är ju för sjutton gubbar skoj! Jag har tränat så himla många gånger på egen hand. Jag har lagt upp mina pass själv, klarat av dem själv och suttit och häckat i bastun själv utan att ha någon att diskutera träningen med. Det gör förvisso att man kan koncentrera sig och fokusera på det som ska göras på ett helt annat sätt. Men så mycket häng och hejanden blir det inte... Det blir helt enkelt så mycket roligare när man är två. 
Så.
Vi peppade varandra (mest jag) och hotade (mest jag där med) och high fivade (mest Lisa) under alla omgångar. Och nog kändes det rejält i magregionen efter avslutat pass. Jag både tror och hoppas att det här kommer att bli en god vana att vi tränar tillsammans. Och med det kommer även grymma resultat- både för våra kroppar och sinnen. :)

Inga kommentarer: