fredag 25 oktober 2013

Ben ben ben mera ben, se upp här kommer mera ben

För ett bra gäng med år sedan tränade jag aset av mig med en PT. Det gav finfina resultat och jag upptäckte hur skoj det är att lyfta skrot.
Så.
För någon månad sedan tyckte jag det var nog med en förslappad kropp och högg tag i just en PT på gymmet. Vi stod och snackade en stund och kom fram till att det var bäst att boka ett möte. Sedan dess tränar han mig två gånger i veckan. PT-Andreas är hur grym som helst- på ett väldigt positivt sätt. Funkar inte en övning finular han ut en annan. Kaxar jag kaxar han tillbaka. (Bara en sån sak ger plus på kontot!) Vi har i stort sett samma träningsfilosofi och syn på hur riktig träning ser ut.

I dag körde vi ben. Där är jag stark. Bristen på samarbetande höftböjare gör att jag inte hittar djup i benböjen. Och det är mycket irriterande, mina vänner. Jag menar, benböj är en ultimat övning som ger hur mycket som helst. Men där har PT- Andreas en plan klar. Under tiden vi utvecklar baksidan fixas framsidan. Och hux flux kommer benböjen sitta som en smäck. Ass to the grass!

Inga kommentarer: