fredag 10 februari 2012

vacker vit vintermorgon

Vintermorgon på Kungsholmen.
God morron, darlins!
Visst var det en kallt ute när man stack ut näsan? Jag kollade på ajfånen och såg att det nästan var minus tolv ute. Men träden var helt täckta i ett snölager så jag antar att det är relativt hög luftfuktighet också. Samtidigt som jag ryste till i kylan såg jag att det har blivit bra mycket ljusare. Solen var på väg upp och det såg helt fantastiskt ut på vägen till tunnelbanan.
Finfrukost med äggröra och kaffe som ger ett skolbarn i Etiopien fri lunch.

Och nu är det äntligen fredag. Veckan har känts vansinnigt lång och tiden har gått i slowmotion. Ändå har timmarna varit fyllda av saker att göra och jag har inte varit sysslolös mer än ett par minuter åt gången. Trots det verkar det som om varannan sekund har stått stilla. Allt medan dagarna lagts till varandra och slutligen hamnat på fredagen den tionde februari.
Jag tror det kan bero på att jag längtar efter våren. Efter grönt gräs under fötterna, sol mot ansiktet och lövsus genom fönstret. Eller så behöver jag bara sova ut ordentligt. Vad det än är, är det oändligt skönt med ledig dag imorgon.
Det gör vi tummen upp på!

Is i håret och snö i blick.


1 kommentar:

Unknown sa...

Virkelig fin morgenbillede :)