tisdag 3 januari 2012

Motsatta roller

"Åh, vad det är gott med mat"
I går hamnade jag i en högst ovan situation; jag blev intervjuad. Jag är ju normalt den som håller i frågorna och trådarna. Men nu var det väl inte så hemskt svåra dilemman som skulle besvaras. Jag och syster yster tar nämligen det enormt stora klivet in i vuxenvärlden den 23e januari. Alltså. Det där stora där det är point of no return. Det där steget där man inte längre kan skylla på ungdomens vanvett.
Vi fyller med andra ord 30.
Det måste ju uppmärksammas (...) och en reporter kom hem till mig för att intervjua oss. Lilla Easter var som vanligt med och hon hann äta, sova och leka under tiden hennes mamma och moster pratade på. Jag hoppas att texten blir bra och att våra stordåd kommer i ljuset.
Närå.
Skämt å sido.
Vi är nöjda om vi inte ser ut som två puckon på bilden. Och om det kommer fram hur fantastiskt det är att vara tvilling. Men mest skoj ska det bli att se mitt namn i tryck där jag inte står som artikelförfattare.

Inga kommentarer: