torsdag 12 januari 2012

Apjobbigt grispass


Det är inte ofta jag använder ord som "grispass". Men i dag var det i sanningens namn ett sådant. För att få omväxling bytte jag ut några övningarna i Tabata-intervallerna och slängde om dem huller om buller. Resultatet blev så här:

- Mountain climber
- Djupa knäböj
- Swing med kettlebell
- Armhävningar
- Burpees

- Utfall
- Plankan
- Hopp på bänk

- Triceps på bänk

- Omvända crunches

Som vanligt körde vi 40 sekunders arbete och 10 sekunders vila. Fyra varv efter varandra. Det var... hmmm... ja... jobbigt.
Typ.
Om man nu med jobbigt menar att pulsen spräckte max-sträcket, linnet klibbade mot magen och att stjärnorna framför ögonen var lika många som på Hollywoods gator. Ja, då var det jobbigt. Och jag är väldigt nöjd- både med passet och utförandet. Det SKA ju kännas att man är igång, annars blir det ingen kvalitet att prata om.

Medan Señor M köpte lunch i restaurangen övertalade jag tjejen bakom disken att joina oss nästa gång. Så. På måndag 14.30 kör vi igen. Den gången ännu fler repetitioner och med högre musik i högtalarna.
Hojta till om du också vill vara med! :)

Aptrött efter grispass...


4 kommentarer:

Suzan sa...

ååhh... vill också grisa!

Ellinor sa...

Ruth! Åh va glad jag blir! Både för dina fina ord och för att du kikar in här i min lilla bubbla. Hur är läget då? Tränar du fortfarande för mycket? :)

Ruth sa...

suzan: Jaaaa.... du kan vara med via skype!

Ellinor: Asch då, allt var ju sant! Det är bara fint här, tränar kanske inte som en tok men närapå. När kommer du och fikar med oss?

Ellinor sa...

Hah du får dra med mig på ett träningspass snart för jag börjar bli lite för bekväm. Ja jag vet inte, när får jag komma?:)