torsdag 3 november 2011

I väntans tider

I den bästa av världar skulle jag har gnussat fötter på capoeriagolvet. Eller för den delen varit på Flisans danspass på Sats. I stället sitter jag på den blåa bollen och väntar på att få en intervju bekräftad. Eller rättade sagt- väntar på att det ska bli bu eller bä. Antingen får jag träffa dem i kväll eller så får jag inte det. Med andra ord måste (den numer laddade) iFånen vara lika nära mig som en feberklängig ettåring. Nä. Det stämmer. Jag har ingen ettåring. Och definitivt inte nån som har feber. Men man har väl hört från alla vabbande föräldrar har det.
I alla fall.
Fokus.

Således väntar jag. Skriver på texter. Dricker en upphittad Varma koppen som varvas med cappuccino från maskinen. Det smakar förresten inte längre som nåt som placeras ut i varggropar. Har mina smaklökar blivit fördärvade?
Okej.
Fokus.
Konserten börjar vid nio. Jag halvt om halvt rullar tummar fram tills telefonen ringer. Har ni inget för er kan ni ju kvista över så slår vi dank ihop.

Inga kommentarer: