måndag 7 mars 2011

I stället för att sticka en tröja

Jag och galet coola Flis.

"Gör du nåt speciellt under lunchen" undrade Flis tidigare i dag. "Närå" svarade jag. "Förutom att springa ett maraton, sticka en tröja med superkomplicerat mönster och- om tid finns- koka ett par kilo hjortronsylt". "Låter trist" sa hon och tyckte att jag istället kunde hänga med på zumba. Och vem är jag att tacka nej till något sådant?

Precis.
Vi drog i väg någonstans i Uppsala (Fråga mig inte vart, har ingen som helst aning. Vi körde höger eller vänster, eller rent av rakt fram.) och ställde bilen på en av norra Europas isigaste parkeringsplatser.
Jag blev hastigt och lustigt utnämnd till första assistent. Det vill säga; Efter två låtar bytte jag Cd och tryckte en, två, tre gånger på >> och placerade mig därefter på min plats igen. Mycket ansvarsfullt vill jag lova!

Efter en galen roligt timma var det plötsligt slut. Och jag har sedan dess nynnat på på den här:

Inga kommentarer: