tisdag 8 mars 2011

Aj och oj, men skoj!

Det är farligt att landa i soffan under en pläd som täcker allt utom nästippen och dessutom placera fossingarna på fotpallen. Man tenderar att aldrig komma därifrån. Speciellt efter att ha: A) jobbat hela långa dagen. B) Kört bil och varit intill nöd tvungen att passera inte färre än 19(!) rondeller C) Bambi:at mig till träningen samt D) capoeirat.

Ja, sen har jag häckat 40 minuter på tåg och ytterligare 10 minuter på tunnelbana. Men det konceptet hör till och det vet ni redan om. (Att jag åker vansinnigt mycket tåg alltså. Tänka sig vad vansinnigt lite man egentligen får för sitt svarta SJ Prio kort.)

I alla fall.
I kväll var uppgiften att sätta ihop fyra olika sparkar och undanmanövers till ett jämt flöde. Efter runt en halvtimma gjorde jag en hög spark och det gjorde hemskt ont mitt i Gluteus maximus. Förmodligen blev det en liten bristning i muskeln, som vanligtvis sker då man inte är tillräckligt uppvärmd. Jag var rejält varm och hade dessutom stretchat en bra stund innan. Jaja. Det här ska ju hända någon gång och nu var väl en bra gång...

Men det gjorde inte så ont att jag var tvungen att avbryta. Men nu sitter jag på en ond häck och funderar om jag ska tejpa på en frusen wokblandning till natten. Haha. Eller kanske inte. Men lite voltaren-gel gör förmodligen susen. Nästan, nästan tur att jag ska till ett gäng clowner på torsdag och inte har möjlighet att komma till träningen.
Fast bara nästan. Det här är ju så skoj att jag inte vill missa en enda gång.

Inga kommentarer: