söndag 27 februari 2011

Fantastiska söndag

Jag gillar det här med sovmorgnar. Speciellt sådana där man inte behöver ställa klockan utan vakna först när grannen börjar borra i väggen. Och speciellt sovmorgnar där man äter lyxfrukost och samtidigt bläddrar igenom en pinfärsk Svd och pimpla favoriteet Rooibos champagne.

Egentligen tänkte jag smita iväg till gymmet en sväng. Men bästaste Terese bjöd för några dagar sedan in till en sconeseftermiddag. Så klart att man tackar jag till sånt! Men då jag vaknade så sent och hade en del att pyssla med hemmavid, tog jag det lugnt i stället och bestämde mig för att träna efteråt.


Sofy, moi och Jane (bild från Tess)
Jag kom tre minuer innan utsatt tid och pratade en stund med Charles. Värsta sötnosen som bubblade av skratt mest hela tiden. Efter en stund kom Sofy, som samma morgon kom hem från bröllopsresan i Whistler. Hon var ganska trött, för att underdriva, men lika poppig som vanligt.
Och finaste Jane dök upp efter en stund för att ta en paus i flyttpackandet. Stackarn... Det är ett slitgöra. Det var välgörande timmar med underbara vänner. Tänk att lite prat om allt och inget kan vara så välgörande!
Benen utåt sträck!
Jag överdriver väl om jag beskriver mig själv som pigg, men det blev ett träningspass i alla fall; 10 minuter på löpbandet och benstyrka. Jag gillar verkligen att jobba med olympiastång och fick till inte mindre än fyra övningar med den; benböj, utfall, raka marklyft och sumolyft. Byggde på med benpress, benspark och baksida lårcurl. Det blev kanske ingen kanonträning där jag mackade in rekorden. Men det blev träning och det är det viktigaste. Och visst blev jag både piggare och gladare efteråt!

Inga kommentarer: