måndag 10 januari 2011

Nya äventyr

Tänka sig vad för äventyr man får vara med om ibland. Att resa hela vägen till Södertälje är ett av dem. Ja, nu var det väl inte så våldsamt spännande att åka dit. Mer en jobbresa där jag med spänst i stegen och fokus i blicken spårade upp mitt intervjuoffer.

Precis som i Stockholm var det vansinnigt halt och jag såg en tjej vingla runt på 12-centimetersklackar. (nej, jag mätte inte men har ett pretty good ögonmått.) Själv funderade jag att ta på mig stövlarna. Gummistövlarna alltså. De ÄR väldigt fina och svarta och lämpar sig väl att klafsa runt i snömodd i. Däremot är jag inte säker på att modemaffian skulle tycka att det var så passande... Men om det är blidväder även i morgon, då åker de på!


Åååååka pendeltåååååg....
Väl hemma igen och vid St Eriksplan stegade jag förbi ett äldre par. De klamrade sig fast vid såväl käppar som varandras armågar. Jag hann inte många meter innan jag hörde ett "Ufffff...." och båda två låg på trottoaren. Jag sprang tillbaka och hjälpte dem upp till lodrätt position. Tur nog klarade de sig utan skador. Och tur att jag är förhållandevis stark- någon hjälp från förbipasserande fick jag inte....
Och nu tar jag mig en välförtjänt kopp kaffe, precis som mamma skulle ha sagt. Adventsljusstaken är tänd och förblir så veckan ut. Sen spanar jag efter ljusare tider!

Inga kommentarer: