söndag 30 januari 2011

The Nike Blast (1/2)

Hur ljuvligt ekar inte stegen från den som ska till The Nike Blast...

Det har varit träning hela helgen. Och det med besked! I lördags morse hivade jag upp väskan med träningskläder på ryggen och begav mig bort mot Universitetet och Frescati.
Redan i incheckningen sprang jag på Mela, tur som en tok- det var gott om folk och det hade blivit ett smärre gissel att hitta henne i röran. Vi checkade ut skorna, sprang på ytterligare pinglor och laddade inför helgen.

I år fanns tishor till var och en som önskade med texten Make yourself___ På den tomma raden fylldes ett valfritt adjektiv i. Jag finulade och kom till sist på Glorious. Men det gick sämre med att skriva... Haha, jag var så skakig att jag knappt kunde hålla i pennan. Mela fick stå för handstilen i stället.

Make your self.... Your best- calm- glorious!
(Frida, Mela et moi)

Jorå.Jag kommer till klasserna... Först ut var crossfit med äkta crossfit-grabbar. Vi gjorde squats, svingar med kettlebells, burpees och mountains climbers. Totalt tio minuter med så många varv som möjligt. Svettish!
Dagen rann vidare med spinning, Guarda fusion (en blandning mellan pilates, yoga och core) mojo yoga, Takewondo och Catslide. Det sistnämnda utförs med en glidplatta under vardera hand och fot. Tyvärr blev det dagens bottennapp: musiken var alldeles för hög, instruktören skrikig och övningarna toksvåra. Gjorde som 70 procent av deltagarna-lämnade mitt i passet.

Varje år får man ett par ur den nya skokollektionen. Denna gången Nike free XT

Det märks att jag tränar capoeira; där är det inte meningen att man ska träffa- bara nästan. På taekwondon lyckades jag sparka på mitzen typ tio gånger (av 100) Det gick bättre för Frida som fick in några rejäla träffar. Fint!

Dagens skönaste var definitivt Monika Björns yoga som avslutade första dagen. Att få sträcka ut en rejält genomkörd kropp var inte bara smart utan även välgörande. Perfekt för att fortsätta med dag II.

Jag i värsta kickposition... Yeah!

Inga kommentarer: