fredag 28 januari 2011

100 % earned

Hela fina gänget iklädda snygga tishorna 100 % earned.



Frida frågade vilken tid det var i kväll. "Como?" undrade jag och funderade vad hon kunde mena. Det visade sig att Nike mejlat ut inbjudningar till bloggträffen 100% earned. Eftersom jag A) är träningsbloggare B) var med på förra årets bloggträff samt C) ska på Nike Blast skickade jag iväg en kort förfrågan om jag fick haka på. "Jupps" blev svaret.


Lagom till halv sju var jag på plats på Balettakademin där ett femtontal andra bloggare fanns på plats. Nästan alla känner jag sedan tidigare, som Jane, Tessan, Nilla, Lotta och Sara.


Sara från Nike berättade om tre nya skor. (varav en dem fanns i goodiebagen) (som alla deltagare på Nike Blast får) Och precis när vi fått veta allt och lite till om teknologin bakom skon and so on, dök Maria Olofsson upp. Ja, hon som skulle köra svensk premiär för det nya passet "Get fit" med oss.
I vanliga fall är det en timma, men för att inte köra slut på oss- och få tid till annat i kväll- var det bara en halvtimma. Eller bara är väl ganska dumt att säga. Tempot var högt och vi flämtade alla som kol-sjuka efter bara ett par minuter. Det kommer att köras på Sats i vår, kommer att bli riktigt skoj att träna det igen!


Det var en fantatisk uppvärmning för Nike Blast i morgon! Och jag är säker på att träningsvärken från ikväll kommer att sitta som en smäck. :)

2 kommentarer:

Elin sa...

Jag blev inbjuden till Veckorevyns kvällsevent på Nike Blast och fick köra Get fit passet. Sjukt jobbigt och fantastiskt kul, citerar kusin som fick följa med "jag har träningsvärk i muskler jag aldrig tidigare haft". Dagens utmaning är att stappla sig iväg på cykeln till skolan ;)

Ruth sa...

elin: jaaa, det var helt galet! Och dagen efter satt värken som gjuten. Visst är det skönt när varenda steg känns :P