torsdag 7 oktober 2010

Som att spotta i motvind

Imorse när jag tittade ut genom fönstret, tänkte jag att "Åh vad skönt att regnet har hållit sig borta." Kylslaget- javisst, men inget regn. Väl på tåget (via en blåsig cykelfärd mot centralen) fördjupade jag mig i morgonens tidningar och ägnade inte så värst mycket uppmärksamhet till världen utanför.

Förra veckan fick jag åtminstone kaffe på stationen. Nu regnade det bara.

Därför blev jag högst förvånad när det strilade ner i Uppsala. "Vafalls" undslapp det mig. Där fick man för påståendet skönt att det inte regnar. Det är ju livsfarligt att slänga ur sig något sådant, kommer alltid tillbaka rakt i ansiktet! (Som att spruta vatten på någon i motvind) (Precis som min allra käraste syster gjorde när Tobbis, matros ombord på båten, hivade henne överbord. Hon gav igen genom att spruta ner honom med vattenslangen. Fast i motvinden var det hon som blev totally soaked i stället för Tobbis.)

Inga kommentarer: