måndag 12 juli 2010

Vardag igen

Första arbetsdagen efter semestern (part 1 of 2) är här och det känns på det stora hela riktigt bra- trots en rejäl dos söndagsångest i går kväll.
Men det gäller att: A) ta tjuren vid hornen och B) lägga ribban högt: Jag klev in på redaktionen imorse och började med "har ni saknat mig", hämtade en kopp kaffe och började sortera mejlskörden som rasat in under min frånvaro. (naturligtvis glömde jag aktivera "jag är på semester" och fann 92 olästa mejl) Efter att ha klurat på lösenord till diverse bildbanker, konton och olika prenumerationstjänster flyter det på. Börjar snart tro att jag aldrig varit på semester ;)

Bye bye Öland. Vi ses till hösten och skördefesten.

Jag leder i varje fall tävlingen "brunast på redaktionen". Visserligen är det bara jag som känner till den.... Men i alla fall. Är rackans stolt, även om jag vet att man inte ska sola sig sönder och samman. Bara det att jag tycker det är så vansinnigt snyggt att vara så där riktigt, riktigt brun. Sommarfin helt enkelt!

Fynd i jordgubbslandet hos mamma och pappa.

Nope.
Nu ska jag leta reda på en styck blå pilatesboll, ett par vita hörlurar och ett par svarta flip flops. Verkar som om allt fått fötter under min frånvaro!

Inga kommentarer: