onsdag 14 juli 2010

Rehab och stripp

varmt och ensam på gymmet- då strippar man till sport-bh!

Vi har ett litet gym nere i källaren som anställda i kontorskomplexet får använda. Jag går sällan dit. Inte när Sats finns inne i stan med betydligt större utbud på maskiner och vikter. Men i dag kändes det som en god idé att traska fem trappor ner. Eftersom jag var helt allena kunde jag helt fritt välja musik. Dessvärre fanns inte mycket mer än E-type... Haha, tur att det går att gymma till det med!

Rulla bollen och hela baksidan jobbar rejält.

I tankarna fanns rehabträning- och rehab fick det bli. Djupa knäböj med relativt lätt vikt, gummibandsgång och bollrullning med mera. Jag anstränger mig för att INTE tycka att det är dödstråkigt. Jag menar, det här är ju det som ska göra mig bra- då MÅSTE det ju vara det roligaste som finns!
40 svettiga minutrar senare var jag klar och kände mig nöjd och glad. Både över att ha tränat, blivit fylld av träningsadrenalin och för att jag med ny kraft tog mig an arbetsuppgifterna.
That we like.

4 kommentarer:

Helena sa...

Ooooh...min absolut bästa bollövning! Heja grym mjölksyra i hamstrings! :D

Ruth sa...

helena: Oh ja, våldsamt bra! Känns flera dar efteråt!

Anonym sa...

Vilken vältränad kropp du har, blir avis...

Ruth sa...

anonym: Tackar! :) Det är så skönt att kroppen fortfarande håller formen trots att jag i stort sett knappt tränat alls det senaste halvåret!