lördag 3 oktober 2009

Vad jag gör i stället för att plugga grammatik

Jag har kommit på vad jag kan göra i stället för den inställda Swahilikursen! Sats började förra året med Afrodans. Jag- som är lika dansant som Schwartsnegger- hade inga som helst planer på att testa. Men en kväll när jag kom till gymmet frågade tjejen i receptionen om jag inte ville testa.

Till min stora förvåning var det jätteroligt! Trots att jag förmodligen ser ut som ett fån, bryr jag mig inte det minsta. Stegen är väldigt enkla och det gäller att imiterna någon med kass hållning. Nej, det är förmodligen inte alls meningen att man ska göra så. Men om man sjunker ner i knäna, hänger med huvudet i maghöjd och pendlar med armar och ben, då ser man ut som någon som inte har sträck på ryggen under ett decennium. Och ju längre timmen går, desto gladare blir jag.

Summa sumarium:
I stället för att läsa ett afrikanskt språk ägnar jag mig åt att dansa till afrikanska takter. (Dessutom förstår jag en del av texterna. Det förhöjer upplevelsen ytterligare.)

Inga kommentarer: