söndag 25 oktober 2009

Under nåågra söndagar predikar the pastor under temat Den stora berättelsen Den här gången om vad man gär när allt känns orättvist.

Innan jag somnade ställde jag om mobilen. Prick klockan två ställde den om sig själv. Igen. När alarmet kickade igång var MIN klocka således halv tio. Syster ringde och undrade var jag var någonstans, hon påstod att klockan var en hel timma senare.

Ahhh... PANIK!!!! Sa till henne att komma hem till mig i stället för att frysa utanför kyrkan. Fick eld i baken och gjorde precis allt samtidigt. I samma stund som jag blev klar, plingade syster på dörren. Med taktfasta klick-klackade begav vi oss till tunnelbanan och Filla.

Där hade Bengt Johansson, en fantastisk musiker, redan sjungit de flesta av sina låtar. Boomer! Vi hann iaf till predikan, som tog upp varför allt är så orättvist ibland. I slutet fick vi ett vykort. Förutom adressen, skulle de som ville skriva ett par tankar om dagens predikan och som vi ville påminna oss själva om. Kortet skickas inom ett år (!) och då är vi förhoppningsvis lite smartare! ;) ***

Som alltid drog vi iväg ett lagom stort gäng (på tolv personer) för söndagslunch. Vi hamnade på Kinamuren och åt oss förskräckligt mätta. Haha, så gott!
Tillsammans med ett par kompisar åkte vi hem till syster med make (mycket tjattrande med dem den här helgen alltså!) En Wallander-film, kaffe och lösgodis senare hade eftermiddagen gått över till kväll.

Och nu börjar klockan bli oförskämt mycket. Det har varit ett par dagar med vila och roliga stunder med kompisar. Nu är jag faktiskt laddad inför en ny vecka! Dags att sova, hoppas ni också har haft en skön helg!
Lots of love.


*** Vad jag skrev? Klart ni får veta!
Plitade att jag ska se det i ett större perspektiv när livet ler glatt mot dem i min närhet. (Som när en vän får The job som jag själv har suktat efter. I stället för att bli våldsamt avis - ska jag försöka vara glad tillsammans med den personen. Glad för att just MIN vän får möjligheten. Nästa gång är det mig det gäller och då gläds mina vänner med mig.)

Inga kommentarer: