söndag 18 oktober 2009

Starstruck efter bion

Vilken lördag det har varit! Jag har varit omgiven av fantastiska människor som alla har fyllt på mina energiförråd! Dessutom kom jag underfund med att en promenix i ösregn i Gamla stan, nödvändigtvis inte är otäckt! Regnet kom i så små fina droppar att det knappt märktes. Tvärtom ganska mysigt, på ett konstigt sätt, när kjolen blev blåare och blåare av vätan. Vi sa hej då och jag fortsatte på vidare äventyr.

Jonathan väntade vid Hötorget och vi bestämde oss för att se en film. Efter en sväng in på Filmstaden insåg vi att det var way too much people där. Vi vände runt och placerade oss inne vid Saga i stället. Ett mycket bättre val, dessutom hade filmen Bröllopsfotografen platser kvar. Och ja, det är en svensk film. Men en väldigt bra sådan. Humorn är på topp, sensmoralen likaså och skådisarna var riktigt bra.

En drink respektive öl efter filmen på Grill. Och plötsligt, av en outgrundlig anledning började vi prata om de otäckaste skräckfilmerna vi har sett. Ja, varför kan man undra! Jag är så himla lättskrämd och ska inte ens fundera i skräcktankar! Inte underligt att jag tittade snett och vint på allt och alla när jag sent om sider åkte hem! Waaa...

Åhhh, jag måste berätta! På tunnelbanan klev en man på med famnen full av blommor. Han såg lite bekant ut... Så kom jag på det, det är ju den här snubben! Ganska roligt och jag gjorde ALLT för att inte visa att jag kände igenn honom. Fånigt? Japp. Men jag får vara sån, är ju från landet!
(Den enda kändisen man någonsin såg var cirkusdiriktören för cirkusen som kom varje år) (och då måste man väga upp det med att spana på more famous than that)

Inga kommentarer: