torsdag 29 oktober 2009

Nya passet på gång

Dagens träning sattes i kväll mot vattenflaskan som jag fick på Röhnisch i går.

Dags för ytterligare ett styrkepass enligt det nya schemat! Precis som förra gången är de övningar som är markerade i samma färg, utförda i supersets. Jag har slagit samman vikterna, jag har alltså 12 kilo i varje hand under utfallen- det blir 24 kilo tillsammans. Alla är dessutom gjorda i 10 x 3 repetitioner.

Jag inser att några av övningarna låter smått underliga... Här kommer förklaringen!
Draken = Luta överkroppen framåt, sträck bak ena benet rakt ut. Håll en motsatt hand, lyft den parallellt med överkroppen, håll kvar ett par sekunder. (du ser ut ungefär som stålmannen) Gå tillbaka i upprätt läge och upp på tå.

Hantelrodd i armhävningsposition= Stå i en lite högre armhävningsposition, håll en hantel i ena handen och gör en regelrätt rodd.

Bicepscurl , axelpress= Gör en vanlig curl, vid översta läget vrider du armarna åt sidorna och utför en axelpress uppåt.

Så här gick det:

Uppvärmning: 10 min crosstrainer.
Utfall: 26, 24, 24 kg.
Draken: 4 kg
Hantelrodd i armhävningsposition: 13, 14, 15 kg
Stående rodd: 10, 11, 11 kg
Bicepscurl , axelpress: 8, 9, 9 kg
bicepscurl twist: 10, kg
hammercurl: 10 kg
underarmscurl: 3 kg
situp- hantel mot taket: 8, 9, 10 kg
(utanför programmet; mag twist á 25 ggr/sida) : 8, 9, 10 kg
Kondition: SatsAfro 55 min

Jag kände mig kanske inte superstark idag, men nästan! Hantelrodd i armhävningsposition tog rejält, inte bara i ryggen utan i hela kroppen. (Under det sista setet skakade armarna!) Bicepscurl med axelpressen var också bra, men jag var tvungen att sänka vikterna från det jag kör dem var för sig, bra eller dåligt?
Nåväl. Nu väntar jag bara på tränigsvärken!

Inga kommentarer: