lördag 24 oktober 2009

Funderingar om elaka bloggare

Jag har hoppat runt bland flera bloggar under morgonen. Många av dem skrivs av tjejer och killar i högstadieåldern. Och jag blir så ledsen. De är fruktansvärt elaka, dissar alla runtom och anser sig själva som skapelsens krona. Lögner staplas på lögner, fixering om vem som har vad och vem som träffar vem gör dem till överdrifternas mästare. (då har jag inte ens nämnt alla dessa photohopade bilder...)

Vad vinner de på det här? Framför allt, VARFÖR läser man sådana bloggar regelbundet? Vad lockar i att bli utnämnd som den mest vidriga i bloggvärlden? Hur kommer det att gå när alla de här ska söka jobb om några år? Vill företagen anställa någon som är så egoistisk att andra människors känslor helt ignoreras. Och vad gör föräldrarna, har de ingen aning om vad deras små telingar sysslar med?

Var vi också sådana, bara att vi inte postade felstavade inlägg på några bloggar? Tryckte vi också ner varandra så mycket som möjligt, bara för att själva bli värda något? Eller är de som har de värsta bloggarna även mobbat andra ungar under skoltiden?

Har ni några bra svar på mina frågor, alla kan ju inte ha blivit tappade som barn!

2 kommentarer:

Anki sa...

Det där känner jag verkligen igen. Så himla tråkigt.

Jag läser mycket träningsbloggar för att få egen inspiration och nya idéer av andra. Därför jag bloggar också, för att förhoppningsvis ge lite av det till andra som jag får av deras bloggar..

Hoppas du har en fin helg!
Glömde fråga förut, har du något mål att genomföra tjejklassikern/klassikern i framtiden eller lade du ner det när det inte blev något i år?

Ruth sa...

anki: Jag bloggar oxå av samma anledning, att få inspirera och få inspiration.

Nej, kommer troligtvis inte göra tjejklassikern/klassikern. Jag tycker att det handlar om vansinniga summor i startavgifter och jag tyckte inte att det var roligt, varken att åka skidor eller att cykla. Jag satsar heller på en annan utmaning som känns rolig hela vägen!