fredag 23 oktober 2009

Sockerchockar in helgen

Fredagar är lika med fredagsfika. Ibland har man sån gigantisk tur att det blir lyx både på förmiddagen OCH eftermiddagen. I dag var en sådan dag och jag var alldeles sockerchockhög större delen av tiden! Passade alltså jättebra att äta bullar två gånger i dag med fem timmars mellanrum! Jopps, tycker det är helt okej att äta så här en gång i veckan. Men för att få i mig några vitaminer plussade jag på en apelsin. Bra där, ruthie! :)
Så där så.
Nu är det äntligen dags för helg.

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det lät verkligen som en perfekt start på helgen :)
Här var det också fika med bulle igår- en med pepparkakskryddor och oj vad god den var :)

Ang. artikeln så menar jag inte på att det enbart är beteendemönstret man ärver pga. en mammas ev. bantningskurer och dyl. Vad jag menar är att det även finns vissa genetiska förutsättningar som man alltså kan ärva. Men hur som helst så är det väldigt tragiskt. Dock hoppas jag att det är ett mönster som går att bryta!

Kram