måndag 26 oktober 2009

Finn ett fel...

Bild nummer ett

Bild nummer två

Ser ni detaljen som skiljer bilderna åt? Nä, det är inte pennorna uppe till höger. Blocket ligger kvar liksom planeringslappen. DÄR hörde jag någon säga rätt svar, bra där! På bild nummer två saknas kameran!

Nope, tror inte alls att ni är idioter. Men jag började själv fundera på mitt eget sinne i morse. I fredags när jag lämnade jobbet låg kameran på mitt skrivbord. Under helgen kom jag på att jag hade glömt att ladda över bilderna som jag tog förra veckan. Inga problem, tänkte jag och skulle göra det på morgonen i stället. Ack, vad jag bedrog mig. Där kameran tidigare legat fanns nada. (Om man bortser från mitt kreativa kaos) Efter ett par timmars ihärdigt sökande, kom jag fram till att kameran med tillhörande minneskort befann sig i Israel.

Hoppsan liksom. Tur att mail finns, annars hade det blivit ett rännande utan dess like för att ta om allla bilder igen...

2 kommentarer:

Baba jaku sa...

Man tager vad man haver sa Kajsa Varg. Här ligger en kamera och skräpar. Den kan jag ju ha användning av . Så tänkte nog personen som "lånade " din kamera.

Ruth sa...

baba yango: Ja, absolut. Det är mycket möjligt. Vilken fin kamera, med extern blixt dessutom. Den blir kalasbra! Förhoppningsvis finns det roliga bilder när den kommer tillbaka.