tisdag 22 september 2009

Öländska klassiker

I Stockholm cyklar jag överallt, till Uppsala tar jag tåget och annars är det lokaltrafiken som får stå till tjänst. Jag sorterar papper och burkar och pantar flaskor. Det måste väl ändå kompensera att jag och syster tog varandra i handen och flög ner till Kalmar igår?

Oki. Vi var på väg till Öland, där inte bara föräldrarna väntade utan även Skördefesten. Och det, my darlins, är inte alls illa. På tio år har det växt till en enormt stor händelse där varje liten individ på ön är inblandad. Från och med i kväll tills på söndag kommer årets by koras. Snyggaste pumpan få sitt pris och diverse konstnärer och andra estitiskt begåvade personer visar upp sina verk. Några som ställer upp är ett par kusiner, en faster och en farbror som är våldsamt duktiga när det kommer till att måla, dreja, blåsa glas, väva and so on. (Måste ha hoppat över min syskonskara...) Ska bli så skoj och se vad de har pysslat med under sommaren.
Nope, måste nog ut i trädgården nu och hjälpa till med grönsakerna. Tror visst att broccoli och lök står på skördelistan. Uppkopplingen är lite långsam här, ska se om det funkar att lägga upp nåra bilder ikväll.
Nu ropar mamma att kaffe är klart!

Inga kommentarer: