söndag 20 september 2009

När inte ens gps:en kan hjälpa till

Här är Uppsala station, där finns min cykel och med den tar jag mig precis överallt.

Som ni vet jobbar jag ibland på söndagar. I dag var en sådan dag. Första uppdraget var att hitta en vallokal för att ta ett par bilder och snacka med folk som röstar. Nemas problemas. En sådan grej tar max en halvtimma och är faktiskt väldigt underhållande att göra. (Ni vet, träffa folk, prata och få dem att säga vad som finns på hjärtat. Folk har åsikter om precis allting- även om kyrkovalet)
Hit eller dit, eller varför inte åt totalt motsatt håll?

Men allt är inte så enkelt.
Speciellt inte när det kommer till att faktiskt hitta en vallokal. Och även om jag har gps på mobilen hjälper det föga. Jag insåg det omöjliga i att knappa in "vallokal för kyrkovalet september 2009" och därefter få en träff. Jag vet, nu tänker ni naturligtvis att det bara var att leta upp en kyrka. Jorå, om de fanns med på kartan hade det gått superlätt.
Tur att jag har min kollega Jonas som kan svara på precis alla frågor. Och tur för mig att han också jobbade idag. Ett nästan snabbt telefonsamtal och jag hade ett par lokaler att välja mellan. Hur det gick? Utmärkt!
Ja, sen var det bara den där lilla petitessen att hitta tillbaka igen. Men det, det är en helt annan historia.

Inga kommentarer: