söndag 20 september 2009

Korvstoppade skivor

Sarah Kelly hade en unplugged konsert. Otroligt bra och mycket uppskattat!

Jag har ju helt glömt bort att berätta om helgen i Örebro. (Nu tänker ni, Örebro, what...Just därför måste jag ju nämna ett par ord!) I fredags tog jag tåget plågsamt tidigt till Närkeslätten. Stod på stationen strax före nio och blev upplockad och ivägkörd till en liten kyrka i utkanten av Örebro. Där väntade två heldagar med presentation av höstens hetaste skivor. På plats fanns folk från skivbutiker, recentcenter, musikjournalister med flera. Korvstoppning... Tre timmar åt gången satt vi och antecknade vilka artister som kommer till Sverige, vilka skivor som kommer sälja stort och annat som är värt att veta.
På kvällen hade Sarah Kelly, en amerikansk artist, en unplugged konsert. Grymt bra!! Kolla in när hon öven var på tv4 nyhetsmorgon och spelade: "Still Breathing" Hej och hå och väldigt trött slocknade jag på hotellet på tre röda.

Morgonen efter var jag grymt nyfiken på gymmet såg ut. Scandic är kända för sin hälsoprofil och det ville jag absolut inte missa! Ett par vändor i trappen, krånglande hiss och fel nyckelkort kom jag in. Helt ok! Ett löpband, en crosstrainer och en multimaskin där man kunde göra en mängd olika övningar roade mig en timma. Mycket välgörande! Dessutom väntade en hejdundrans god frukostbuffé! (så borde alla dagar börja)
Dagen var som den föregående, jag fick med ett tjugotal skivor hem och huvudet fullt med bra musik! Yeah, det kommer bli en bra höst!

Inga kommentarer: