fredag 28 augusti 2009

Visst gör det ont när höftböjare brister

Jag blev påmind om träning ett antal gånger innan jag verkligen kom till gymmet i går. Vad sägs om reklamen som Sats kör i tunnelbanan? Peppad var bara förnamnet när jag väl trillade in på Odenplan för att köra en timmas BootCamp. Svettigt, mjölksyra och mycket roligt!

Jag har haft rejält ont i höftböjarna sedan mitt långpass i lördags. Det är så ovant att ha ont och jag blir mest irriterad på det. Efter BootCampen stretchade jag lite själv men insåg att jag behövde experttips. Eftersom instruktörerna tillika PT:sarna fortfarande fanns i salen stegade jag in och ställde min fråga.

Sats har börjat sälja Nike! Ett par snygga strumpor blev resultatet på shoppingäventyret...

"Hmmm" och "Oj" var uttryck som användes när PT:n böjde och bände på mina ben. En kvart, tjugo minuter senare hade han skrattat åt hur stel jag var. Jag å andra sidan grinade rejält illa medan jag utförde diverse stretscher för att sträcka ut Ilopsoas. (som höftböjare heter på latin) (jaaa, klart jag måste stila) Lite mer rörligare och gladare vinkade jag hej då. Oerhört tacksam över att han offrade en kvart av kvällen till att få en stel träningsnarkoman att bli mjukare i kroppen. Nu så, nu ska väl jag kunna röra mig aningen smidigare framöver...

Inga kommentarer: