måndag 20 juli 2009

Halv sju en måndagsmorgon

När klockan ringde i morse hade jag inte en susning om vart jag befann mig. Famlade efter mobilen och tryckte av det illasinnade alarmet. När jag såg att den visade kvart i sex svingade jag i vanlig ordning benen över sängkanten. Lutade mig farlig mycket åt vänster och precis när jag höll på att drasa över kanten såg jag fönstret. Takpannorna mitt emot var mörkröda, ett säkert tecken på att det regnar. Ansträngde mina tinnutus-öron till max; jopps, smatter mot fönsterblecket var ytterligare ett bevis för blötan.

Fördelen med loftsäng är att man faktiskt kan dingla med fötterna... Mycket mysigt!

Suckade hela vägen ner till Kina. Då slog det mig att det var första dagen på semestern! Wohooo... jag kunde svinga tillbaka benen under täcket, buffa kudden och ge mig i väg till John Blund igen. Skakade luddet ur öronen och tänkte att det förmodligen fanns en orsak- förutom gammal ohejdad vana- att jag ställde klockan. Så kom jag ihåg Cykelklass på Sats Hötorget. Neeeej, suckade jag och ville inte alls dra på mig kläderna och trampa iväg till gymmet. Inte när ögonen vägrade öppna sig mer än två centimeter. Inte när regnet strilade ner och absolut inte när jag för en gång skull fick sova.

Missar man att avboka tre pass drabbas man obönhörligen av Sats av moderna spöstraff. Man kan inte förboka någon gruppträning under tre veckor. Det svider illa mycket! Alltså pallrade jag mig upp, tryckte hjälmen över skallen och placerade väskan på ryggen. Det gick på nolltid (ja,ja. 12 minuter) och ytterligare tio minuter senare satt jag ombytt och klar på spiningcykeln.
Plötsligt kändes det som det enda rätta stället att vara på, halv sju en ledig måndagsmorgon. Och visst hade Terese rätt. Det kändes oändligt mycket bättre efteråt! En perfekt början på den nya veckan! Och som ett litet bevis på det hela hade det slutat regna. Lovely!

2 kommentarer:

Erika sa...

Gött sätt att kicka igång semestern på!

Ruth sa...

erika: visst är det!!!