tisdag 21 juli 2009

Backintervaller

På något sätt har jag ställt in alarmet på min pulsklocka. Men när jag ändå var vaken vid halv åtta kunde jag lika gärna gå upp. Solen strålade och plötsligt blev jag på ett våldsamt springhumör! Och strax efteråt insåg jag att det skulle bli backintervaller. Jag har spanat in värsta bästa backen ett par minuter från mitt hus och har bara väntat på rätt tillfälle att få testa den.

Så här sammanbiten ser man ut efter backintervaller i strålande sol.

Spänstade i väg på tjugo minuters uppvärmning. Kom fram till backen, räknade sju lyktstolpar upp och spände ögonen backen; "Hörru, passa dig. Jag ska besegra dig BIG TIME!" Tog fart och gav mig i väg. Första gick bra, andra också. Vid nummer sju började benen protestera och under de två sista rann mjölksyran ur varenda por. Flämt, flås, pust...
Det blev tre långsamma kilomter hem. Men jisses vad nöjd jag var när jag tillslut kom hem. Bra jobbat kroppen!

4 kommentarer:

Dunceor sa...

Finns inget bättre än när man kommer upp tidigt trots man har semester och man inser man har hela dagen framför sig. Sen om man hinner med träningen direkt så kan man med gott samvete ta det lugnt och göra allt annat som man vill =)

eriisu sa...

Det är grymt bra gjort att komma upp så tidigt och träna när man är ledig:-)

Lotta sa...

Åååh, ännu en som sårider ett lyckorus runt backintervaller.. nästan så att jag får för mig att jag saknar dem.. :) Grymt att komma upp och träna så tidigt som du gör!

Ruth sa...

dunceor: Ja, absolut! Det ger energi för hela dagen och man slipper tänka på att ta sig iväg till gymmet senare under dagen.

eriisu: Tack, tack!

Lotta: Intervaller är härliga, iaf ett par timmar efteråt :P
Det bästa med att träna på morgonen är att jag känner mig så grymmans duktig :P