torsdag 11 juni 2009

Öl-projektilerad

Nyramlad och nymedaljad med hjälmen på sniskan...

Att cykelhjälm är bra visste jag redan om. Inte minst när man tar en flygtur över styret och landar på skulten. Den är även användbar när man cyklar i romdeller och inte ens är i närheten av att bli påkörd eller att ramla.
Nej, det är inte alls så förvirrande som det låter!

Just nu är det studenttider. Krasst betyder det att att fulla tonåringar åker omkring på lastbilsflak och skriker halsen ur led. I traditionell anda ska de ett par varv runt Sergels torg. På vägen hem igår rundade jag fontänen och hamnade bredvid ett studentflak. Plötsligt fick de dagens roligaste idé; pricka cyklisten!

Ölburkar
flög i luften. En av dem tjongade rakt i huvudet- kan avslöja för vetgiriga att det klonkar rejält när en oöppnad burk slår i skallen. Det är här hjälmen kommer in i bilden. TUR att jag hade den på och TUR att inte någon bil var i närheten. Jag vinglade betänkligt och fick inte ens för mig att protestera. Kasta-tillbaka-armen ville inte fungera heller. Argh... idiotstudenter, fyllebultar och annat mög. Stryk ska de ha!

My hero... skyddar mot både asfalt och öl-projektiler!

3 kommentarer:

Dunceor sa...

Alltså kommer folk undan med vad som helst på fyllan? Jag hade kastat något tillbaka, de hade garanterat ingen hjälm på sig.

Lotta sa...

Men sickna idioter! Jaja, de vaknar upp dagen efter med bafylla och ångest för att de är arbetslösa och fattiga.. Hehe.. *fy på mig*

Ruth sa...

Dunceor: Jag blev så paff att jag inte fick för mig att slunga tillbaka nåt. Los idiotos!

Lotta: haha, det tänkte ja med. Att de vaknar med världens bakfylla, arbetslösa å utan att ha kommit in på nån utbildning. Kanske behövde få ur sig lite frustration över sin bittra framtid.