fredag 12 juni 2009

Arla morgonstund

Vid slaget 05.15 stod jag innanför dörrarna på Sats Hötorget. Tjejen i receptionen var översvallande glad och det höjde humöret avsevärt. Heja morgonpigga människor! Jag var redan varm sedan cykelturen (hade på mig pulsbältet och snittade 152 slag/minut) och nöjde mig med fem minuter i roddmaskinen för att få i gång överkroppen.

Det stod nämligen "mother trucker axlar" i träningsagendan. (Haaa... gör det verkligen lättare för mig att gilla dem) Till min förtjusning var jag ensam bland de fria vikterna. Jopps, det ÄR fler på gymmet än vad man kan ana så här okristligt tidigt! Jag jobbade i vanlig ordning med superset. Skridskohopp mellan varje dubbelövning höll pulsen uppe.
Det blev bland annat axelpress m hantlar, lyft rakt fram m viktskiva, Flyes, framåtlutad rodd och axeldrag bakåt i CC´n. Eftersom jag redan var där fortsatte jag med bröstpress.

Jag tillhör den skara som älskar armhävningar. Tre set sådana och lika många set bänkpress kände jag mig ganska utpumpad. Skyndade till stretchhörnan och gjorde de övningar som sjukgymnasten föreslog. De må vara bra, men inte gör de mindre ont för det. Ahhh... Tålamod mottages tacksamt! (samt smidigare muskler och böjligare leder)

Whaaa, en kanonstart på dagen! Det är dessutom fredag till ära och en hel helg ligger framför. Nu håller vi tummarna för fint väder (vad smhi än har sagt...) och njuter av försommaren. Deal!
Lots of love.

Inga kommentarer: