torsdag 21 maj 2009

Rugbypremiär!

För några veckor sedan frågade Mela om någon ville hjälpa till under Rugby-EM. Jaaa, fy vad skoj, svarade jag.
I går kväll var det dags för min debut som resursperson. Om någon av spelarna skadas så allvarligt att det krävdes sjukhus, skulle följa med. Några minuter innan 18.00 lämnade jag mitt crib, prick 18.00 stod jag nere på Kristinebergs IP. Jag kände mig smått vilsen och förklarade för tjejerna i luckan att jag var där för jobb. Ahhh, svarade de och skickade bort mig mot planen.


Rysslands nationalsång var i full gång och snart började matchen. Förra gången jag såg en var för något år sedan, i sällskap med Sofy och Speja om jag inte minns fel. Vi fick några av reglerna förklarade för oss och nu blev de uppfriskade. Ryssland tog ledningen men Holland var inte sena att hänga på. Ryskorna var hårdhänta mot sina motståndadre. En knäckte nyckelbenet och en annan fick ögonbrynet spräckt. Ouchhh....
Det SÅG verkligen våldsamt ut på planen. Tacklingarna yrde, de kastade sig efter varandras fotleder och knycklade så gott det bara gick. Aj, liksom!

Mela och Astrid underhöll mig under matchens gång och svarde villigt på mina "varför gjorde de så där" "vad händer nu" och "whaaaaaat". (Thnx!)
Medan Ryssland vann i Stockholm hämtade Sverige hem segern i Enköping. Nu är de kvalificerade till VM i England nästa år. Yeah!

Inga kommentarer: