fredag 22 maj 2009

Nu händer det saker

I onsdags svischade jag till gymmet och körde tre set benböj , raka marklyft och utfall. Tyvärr gick det inte att lassa på som vanligt. Jag blev helt slut efter bara några reps och fick dra bort lite vikt. Det måste vara Varvet som spökar. Jag trodde inte att det skulle hänga kvar så länge!(Bror hade alltså rätt när han sa att det skulle ta tid att återhämta mig!)

I stället för att kötta på ytterligare i mina stumma ben, gick jag över till axlarna. Ni vet att det knappast är min favoritgrupp. Kanske för att jag är löjligt svag men framförallt för att jag har svårt med tekniken. Speciellt med flyes. Det spelar ingen roll om jag testkör med lättare vikter, så fort jag kommer upp i tyngre sviktar det. Jag vill inte skada mig genom att göra fel. Nope, nöter in rörelsemönstret med lättare hantlar och kör i maskin för att bygga. Men i militärpress och lyft rakt fra; där börjar det hända saker, serru. Finally!!!

Inga kommentarer: