fredag 22 maj 2009

Livet är en musikal

I går kväll var jag smått irriterad över att behöva jobba idag. Men det kan hända mycket på bara några timmar.... Var väldigt tacksam över att slippa tänka under dagens gång. En utmanande uppgift hamnade på mitt skrivbord; en utredande artikel om EU-valet.

Jag veeeet, låter hur sexigt som helst. Haha... Men det passade mig utmärkt, mcket att läsa på (jag är inte världens mest insatta person när det kommer till parlament och statsvetenskap) Jagade personer i en tillsynes oändlig radda (ringde tretton (!) stycken innan någon svarade. Märks verkligen att det var klämdag!) och vässade nyhetsformuleringar som alla ska hänga med i.
Jag blev så inne i jobbet att jag nästan, nästan missade tåget hem! Det tar ungefär tio minuter från jobbet till stationen. Idag kirrade jag turen på fem minuter. Det gick undan i kurvorna...

Ensam i tjugo minuter tills det var dags att möta upp mina söta grannar. I mitt område bor tre tjejer som jag kände sedan innan. En av dem bor på samma våningsplan som mig, mitt emot min dörr! (Helt otroligt, det hade jag ingen aning om när jag köpte lägenheten!) Ikväll bestämde vi oss för filmkväll. High School Musical. Väldigt underhållande och gullig! Vi skakade nästan hand på att lära oss åtminstone en refräng till nästa gång vi ses. :D


Annars... Har ni cokså funderat över om livet var lite mer som en musikal? Att kunna brista ut i sång när som det passade. Att få hela gatan att göra samma koregafi, leva ut, leva om och att alla slut blir lyckliga. Toujour. Trots förvecklingar, missförstånd och tårar. Musikaler slutar alltid på ett och samma sätt. Glada skratt och kramar.

*bilden är från tvguide.com

Inga kommentarer: