fredag 24 april 2009

Lycka

Mitt internet strular hemma. Eller rättade sagt; jag har under ett par veckor tjuvat på en grannes nätverk. Nu har han, precis som alla andra, låst det. Jag vet. Det är knappast ok att använda det så där, med det var en nödlösning tills jag fick tummen ur att skaffa eget.
Vad kör ni med för något?
Jag velar mellan mobilt och Comhem. Jag är inte intresserad av fast telefon utan enbart bredbandet. Ni som har kunskap, upplys mig!

Träningen har kommit igång igen (tackar som frågar!) Sats har öppet hus under några dagar och jag fick med syster Power Step. Hon blev sur över att inte sätta koordinationen på en gång. Äh, jag tycker hon var kanonduktig! (Och huvudsaken är väl inte att man sätter alla stegen utan får upp pulsen... ) Förhoppningsvis tar hon snart sitt förnuft till fånga och skaffar gymkort!

Jag tillbringade ett par veckor i Uganda i somras. Efter dagar av total inaktivitet nosade jag upp ett gym (vars timkostnad fick mig att sätta i halsen; 1500 SEK!) och fick testa latsdraget helt gratis. Det var lycka på hög nivå!

När vi ändå var där passade vi på att styrketräna. SKOJ!! Jag bestämde raskt att fokus skulle ligga på ben/rumpa. Började med benböj men det visade sig vara lite för många saker att hålla i huvudet. Traskade till Smithen där det blev mycket enklare. Vi fortsatte med utfall med Kettleballs- axelpress för att avsluta med benpress. En låååång stretch på det och vi båda var nöjda och glada. (Tänk egentligen vad lite det krävs för att lätta upp sinnet!)

2 kommentarer:

Ida sa...

Åh vad fin du var i håret där! Verkligen snyggt - är du naturligt blond eller rödhårig? Vet att denna kommentar inte har ngt med träning att göra men det var verkligen supersnyggt!

Ruth sa...

haha, det är lugnt ida! Tack så mycket, jag är blond från början. Färgade när jag inte ville bli ihopblandad med syster. Men nu är jag grymt sugen på att bli ljus igen!