onsdag 4 mars 2009

Sova var det ja...

Ok, här kommer en hypotetisk fråga. När kroppen är så trött att den tigger och ber om vila, hur kommer det sig då att den inte vill sova?

Jag slocknade någon gång efter halv elva. Vaknade tre timmar senare och sedan dess har jag vankat fram och tillbaka. Snurrade några varv, drack lite vatten och gav till slut upp. Har läst lite grammatik i hopp om att få hjärnan att stänga av. Haha, ibland tar man till de mest drastiska metoderna!

Ska kanske passa på att göra något nyttigt under tiden jag väntar på morgonen. Städa garderoben eller baka bröd?
Hade det inte varit mitt i natten hade jag anordnat en omröstning! Ni får helt enkelt ge bra förslag vad jag ska hitta på nästa gång mr Sandman strejkar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa gång:
Ett glas varm mjölk+1/2 banan (toppen för att få sömnhormonerna att flöda)
Öppna fönstret (sätt på dig mer kläder om du fryser)
I med öronproppar
Tillbaks till sängen.
Även om du inte kan sova så får kroppen iallafall vila, och det behöver den!
Kram!

Ruth sa...

mela: Tack! jag antecknar och berättar hur det fungerade!