onsdag 4 mars 2009

Jag kan inte hitta det!

Det är kramsnö utanför fönstret och jag fick plötsligt en väldig lust att göra en snölykta. Ja, sådana infall kommer när man som minst anar det. Kanske en reaktion efter dagen?
Sedan i går eftermiddag har jag letat efter en artikel som jag VET att jag har skrivit. (Slipade länge på ingressen och blev grymt nöjd med den) Sökte igenom alla mappar, letade bland dokument och rotade i papperskorgen; inte ett dugg.

Waaaa.... vrålade jag (inombords så klart! Mina kollegor tycker att jag låter tillräckligt mycket som jag gör.) Fastade med fingrarna genom håret (som bevisligen inte snuddat vid balsam på bra länge). Gnuggade linserna och klickade för allt vad jag var värd på precis allt som kunde gömma något. Nä, inget resultat och paniken kom krypande.
Det här hade jag sannerligen inte tid med. Inte en chans. No way José. Totalt helt och hållet otänkbart.
Ja, ni förstår vart jag vill komma någonstans.

Jag söker med ljus och lykta! Reportage med tillhörande anteckningar har gått upp i rök. Puts väck och ingenstans... Kalla in nationalgardet!!

Och då- just när jag hade gett upp hoppet och hade börjat skriva om reportaget (ur minnet ty anteckningarna var puts väck)- ploppade dokumentet upp. Rakt ur tomma intet mitt på skrivbordet, trots att jag sökt med en knarkhunds noggrannhet. Jag förstår ingenting!!!

Nu andas jag igen och pulsen slår nästan i viloläge. Järnbandet runt bröstet sitter inte lika tight och med ens anas en osynlig sol genom molnen.

Vore det inte nice med lite snölykteskapande på det här?

1 kommentar:

Anonym sa...

ojoj, har har vi haft stralande sol idag ;) o jag har brant upp ryggen...