söndag 15 mars 2009

Poff hit, poff dit.

Min flytt tar musten ur mig... Bara för att jag inte bara kan organisera mig ordentligt! Alltså, vad är det för fel med att systematiskt börja i ena ändan för att jobba sig vidare? Jag plockar bland "dejta eller dumpa"- högen bland kläderna. Tittar åt höger och ser böckerna i bokhyllan som måste kollas igenom. Tittar åt andra hållet och upptäcker mappen med Viktiga Papper och undrar om de är så viktiga längre. Släpper böckerna där jag står och tömmer ur mappen på mattan.
Ja, ni inser förmodligen vidden av precis allt som dräller på mitt rum just nu.

Mitt i allt blir jag inkallad på jobb! Världens första relationsmässa håller just nu på ute vid väldens ände (läs; frihamnen magasin nio. Läääängst bort från all civilisation) Jag ringde de personer som kunde fixa in mig. Kirrade en intervju och försökte förbereda mig så gott jag kunde.

Innan dess gällde föreläsning om Afrikas språk på Vuxenskolan, samma plats där jag läser min kvällskurs i Swahili. En professor i Bantuspråk berättade bland annat om problematiken när ett land har tre oficiella språk. Mycket intressant!

Ok, ska vara utanför dörren om tre röda...

Slank iväg för att hinna med en kortis hos M. Hon är i stan under helgen för att hälsa på diverse människor. I föräldrarna övernattningslägenhet bjöd hon på Ben&Jerry och jag stod för kaffet. 45 minuter gick rejält fort och jag kastade mig på tunnelbanan mot Slussen. Lyckades missa första bussen när jag i ren brådska hade läst tabellen för vardagstrafik och inte alls tänkt på att det faktiskt var lördag... Traskade runt i en halvtimma och försökte lösa dilemmat att jag skulle bli sen.

När jag väl hamnade vid Frihamnen visade sig att mässan höll till i Magasin 9. Det vill säga så långt bort man bara kan komma. Gick och gick och gick och kändes som om jag skulle hamna någonstans i Baltikum.
Började springa och klackarna ekade mellan gigantiska byggnader. Kom fram, fotade, gjorde min intervju och skyndade hem igen.
Gustafs examensfest nästa...

Inga kommentarer: