tisdag 24 februari 2009

Krossar knäskålar

Tror ni kan ana var min lunch kom i från... Kyckling med fullkornspasta försvann snabbare än jag hann säga gooh, vad gott! Det behövdes verkligen, blodsockret skvalpade i fotsulorna och det flimrade för ögonen. Ett ganska bra tecken på att lunchen var alldeles försenad!

Det märks att jag har varit rejält i farten de senaste dagarna! Från skidåkning i flera timmar, jobbjobbjobb, styrketräning och ett par timmars kondition på det sätter sina spår. Jag är godissugen så jag tror jag går åt!!!

Jag kollar in i skåpet; nada som kan nyttjas till att tämja godismonstret i magen. Dinkelmjöl, musli, tomatkross, inlagda champinjoner... Nääää!

Jag letar vidare i frysen. Hittar bara broccoli, riven ost och lax. Hrmpf...
Gott- men knappast lindrar det att jag formligen kan krossa knäskålar för Ben&Jerry, Djungelvrål eller varför inte mammas kanelbullar?

Kom just ihåg varför jag aldrig har något av ovanstående i mitt hem. När jag blir på sådant här måste-ha-nåt-nu-omedelbart-helst-igår-humör, kan jag slänga i mig precis vad som helst. DÄRFÖR ser jag till att ha bra saker. Sånt som inte skjutsar upp blodsockret till mount Everest utan håller det jämt och stabilt. Sådant som är bra för mig och inte bara bra för stunden.

Fast.
Det så klart.
Nåt vore ju inte illa...

Inga kommentarer: